Over Support
Hoe werkt Optelec Support en wat kunnen wij voor u betekenen?
Werkwijze
Storing, vraag of probleem, bel Optelec: 050 357555.
Support is telefonisch bereikbaar op werkdagen:
van 8.30 uur – 12.30 uur en van 13.00 uur – 17.00 uur.
U kunt ook eerst kijken bij de Veelgestelde vragen en tips.
Wanneer u belt krijgt u een keuzemenu. Luister eerst goed naar de mogelijkheden zodat u bij de juiste dienst terechtkomt.
We proberen u altijd direct te helpen. Lukt dat niet dan wordt er een ticket gemaakt en zoeken wij het verder uit. Wij houden u dan op de hoogte van de voortgang van uw ticket of wanneer een oplossing voorhanden is.
Via onderstaand formulier kan U uw probleem ook rechtstreeks aan onze support dienst melden:
Contactformulier Support
Als een product defect is, wordt er een ticket gemaakt en kan u het product naar ons verzenden. Het ticketnummer dient u zichtbaar op de buitenzijde van het pakket te vermelden. U dient het product goed te verpakken, zodat het tijdens de verzending niet beschadigd wordt.
Bij grote producten nemen wij contact met u op om een afspraak te maken om het product op te halen of bij u te repareren. Kleine reparaties voeren wij als het kan ter plekke bij u op locatie uit, zodat het hulpmiddel zo kort mogelijk buiten gebruik is. Bij grotere reparaties overleggen wij altijd eerst met u. Indien nodig ontvangt u een vervangend hulpmiddel.
Bij softwareproblemen kan er een afspraak worden gemaakt, voor Hulp op Afstand. Uw computer wordt op afstand door ons overgenomen om de storing op te sporen en te verhelpen. Na het herstel wordt de verbinding verbroken en kunt u de computer weer zelf gebruiken. Hiervoor is een speciaal programma beschikbaar om deze verbinding goed en veilig tot stand te brengen. Alle informatie staat op de pagina Hulp op Afstand.
Reparatietijd
Indien wij het producten zelf kunnen repareren, hanteren wij een reparatietijd van maximaal 5 werkdagen. In sommige gevallen wordt een product teruggestuurd naar de leverancier voor herstel en zal de reparatietijd langer dan 10 werkdagen zijn. Wij zullen u per mail informeren als de reparatie langer duurt dan 5 werkdagen.
Garantie
Wij hanteren de garantie termijn die contractueel met de opdrachtgever (zoals de zorgverzekeraar) zijn overeengekomen.
Bij particuliere aanschaf is de garantietermijn 2 jaar na aankoopdatum (behalve op accu’s, opladers en software).
Ondersteuning op software: Supernova, ZoomText, Jaws en Fusion
Wij ondersteunen de laatste drie (betaalde) versies.
Ondersteuning houdt in dat u Optelec een probleem kunt voorleggen, waarna dit onderzocht zal worden. Als eerste wordt bekeken of het probleem ligt bij de aanpassingssoftware, de computer zelf (hardware) of de applicatie.
Optelec geeft ondersteuning op de werking van de aanpassing of aanpassingssoftware, mede in combinatie met andere software.
Ondersteuning wordt niet gegeven op de werking en functioneren van programma’s zelf zoals Windows, Office of een e-mailprogramma.
Kies een van onderstaande Support & Training onderdelen.
-
Download software en handleidingen
Download een handleiding, demo versie of driver software
-
Veelgestelde vragen en tips
Heeft u een probleem met uw software of een apparaat, kijk dan eerst of er support informatie beschikbaar is
-
Optelec Hulp op afstand
Indien wij op afstand met u meekijken op de computer, download dan het programma hiervoor
-
Trainingen en webinars
Haal meer uit uw software en producten met onze trainingen en webinars